Sunday, April 20, 2014

Cara Mudah Kempiskan Perut Boroi

Pasti ramai bertanya maupun tertekan dengan perut boroi. Masalah perut boroi dialami oleh semua orang baik lelaki maupun perempuan. Malah sesetengah orang mencuba pelbagai jamu masih lagi sama. Sebab perut yang boroi ni, maka saham pun menjunam sampaikan tak tahu junam tu sampai ke level berapa. Hehe. Di sini, saya berkongsi cara mudah untuk kempiskan perut tu sekaligus menaikkan semula keyakinan kendiri.

Gerak Senaman Kempiskan Perut Paling Mudah

Gerak senaman yang sangat mudah namun memberi hasil yang memuaskan jika rajin untuk selalu melakukannya. Satu pilihan gerak senaman yang sesuai bagi yang kekurangan masa untuk berjogging dan bersenam di gimnasium, memandangkan gerak senaman mudah untuk kempiskan perut ini boleh dilakukan di mana sahaja kerana tidak memerlukan ruang yang besar.



Langkah-langkah:


  1. Baring di atas lantai dengan kedua-dua belah tangan rapat ke sisi, kaki dilipat dan dinaikkan sedikit kira-kira 30 sentimeter dari lantai (lihat gambar).
  2. Tarik nafas perlahan-lahan dan pada masa yang sama rapatkan kedua-dua belah lutut ke dada.
  3. Kemudian, luruskan kembali kedua-dua belah kaki (sepertimana pada kedudukan awal) sambil menghembuskan nafas.
  4. Cuba rasai pergerakan otot terutama di bahagian perut ketika melakukan gerak senaman ini.
  5. Lakukan secara berulang-ulang kali sebanyak 5 hingga 10 kali. Berehat sebentar dan kemudian ulangi semula sehingga 3 pusingan.


Selamat mencuba. Untuk kesan yang berterusan dan kempis dalam masa cepat, kenalah buat secara kerap. Tentu anda akan tersenyum gembira melihat perut anda sudah kempis. GAMBATE!!!

Sumber: http://senamankempiskanperut.com/

No comments:

Post a Comment