Sunday, April 20, 2014

Kau Terlalu Istimewa Buat Diriku

Pastinya dalam diri kita, kita akan terkenangkan seseorang yang begitu istimewa dan penting buat kita. Namun orang itu telah kembali kepada Pencipta Yang Esa. Adakalanya bibir tak terucap betapa pentingnya seseorang itu buat kita tapi apabila sudah tiada, baru kita menyedari. Sesungguhnya, DIA juga punya perancangan buat hambaNya. Kita perlu tabah jalani hidup ini sehinggalah tiba masa kita kembali menghadap Pencipta kita. Ingat, kita akan meninggalkan dunia yang fana ini dan ke alam yang kekal abadi. Walau jasad sudah bersemadi, kenangan bersama akan kekal di hati selamanya bagi insan yang mengenali. 

Takala itu saya teringat lagu nyayian Adibah Noor ~ Terlalu Istimewa. Sungguh mendalam lirik lagunya ditambah dengan paduan suara Adibah yang power, lagi sedap lagu ini. 

Adibah Noor ~ Terlalu Istimewa





Lirik lagu:


Ku tatap gambar wajahmu
Sinar mata itu
Lirik senyumanmu
Pesona yang membelai
Wajahmu bercahaya
Memberi bahagia
Tiap yang memandang
Hati jadi salju

Kau terlalu istimewa
Kasih dan sayangmu terpancar
Seikhlas tiada batasan
Terus membara
Terkilan rasa jiwa
Ingin ku lihat mu dewasa
Apa daya
Tuhan lebih menyayangimu

Ku pasti kau berbahagia
Duduk di sampingnya
Mendengar cerita
Sekadar rahsia

Tak tertanggung rindu
Mendengar suaramu
Tawa mengusik jiwa


Janganlah kita lupa menghadiahkan al-fatihah buat mereka yang telah pergi kerana bila berbuat demikian, kita bukan saja mendapat pahala atas hadiah itu tapi kita akan terasa terubat kesedihan dan kerinduan kita buat yang tersayang. Moga kita berjumpa dan bersatu di syurgaNya kelak.

1 comment: