Tuesday, July 8, 2014

Perbezaan Perfume Original dan Perfume Dubai

Seringkali kita membeli perfume tanpa tahu pun jenis perfume tu. Melainkan kita bertanya. Namun tahukah anda bahawa, perfume pun ada jenis-jenis nya? Di sini saya membawakan perbezaan antara perfume ORI / perfume Dubai / perfume ORI Reject.



Perfume Dubai
  • Kotak, botol dan cara pembungkusan luar dan dalamperfume Dubai adalah sama 100% seperti perfume Original. Tetapi yang paling bestnya perfume Dubai 100% sama seperti bau perfume Original tetapi ketahananya sahaja kurang.
  • Pati Perfume Dubai adalah dari negara asalnya. Cuma patinya dikurangkan. Oleh sebab itulah perfume Dubai kurang ketahanan, tetapi baunya masih lagi tahan dalam 4-8 jam.
  • Ada yang menyatakan ketahanan perfume Dubaikurang dari 4 jam. Kami tidak menafikanya kerana bau perfume bergantung kepada beberapa faktor penting antaranya, suhu badan, persekitaran, cara hidup kita, dan cuaca. Secara logiknya perfume yang sama tetapi dipakai oleh 2 individu berbeza pastinya ketahanan juga berbeza.
  • Bagi yang bekerja dalam persekitaran panas, pastinya perfume Dubai kurang sesuai untuk anda. Tetapi bagi yang bekerja didalam air-cond, perfume Dubai amat sesuai bukan tahan lama malah lebih menjimatkan.
  • Seperti yang saya nyatakan tadi, anda perlu berhati-hati sekiranya ingin membeli perfume bukan apa takut ada sesetengah seller declare perfume mereka Original atau Original Reject tetapi sebenarnya perfume jualan mereka adalah perfume Dubai grade AAA.
  • Perfume Dubai amat sesuai bagi mereka yang suka mengumpul botol perfume, sering bertukar-tukar perfume, sering menyembur perfume dalam kuantiti yang banyak dan yang ingin menjimatkan kos, perfume Dubai amat sesuai untuk anda.

PERFUME ORIGINAL / PERFUME ORIGINAL REJECT
  • 100% kandungannnya original dan tahan lama.
  • Reject perfume biasanya disebabkan 3 faktor ( botol yg direject kerana calar atau rosak tulisannya, kotaknya direject dan kandungan kurang elok)
  • Ia direject semasa dihasilkan (production), semasa penghantaran dan semasa ia di periksa (QC)di kedai2.
  • Biasanya reject perfume dijual lebih murah dari yang dipasaran (20%-40%) 5) Tiada kotak akan diberikan akan digantikan dgn pouch kain baldu. 7) Perfume original / original reject amat sesuai bagi mereka yang mempunyai lebihan kewangan, mahu perfume yang tahan lebih lama, tidak suka bertukar-tukar perfume (stick pada perfume pilihan mereka) perfume original dan original reject amat sesuai untuk anda.

No comments:

Post a Comment